Saturday, August 23, 2008

Obama Qualifications Lawsuit

This is interesting.

A prominent Philadelphia attorney and Hillary Clinton supporter filed suit this afternoon in the U.S. District Court for the Eastern District of Pennsylvania against Illinois Sen. Barack Obama, the Democratic National Committee and the Federal Election Commission. The action seeks an injunction preventing the senator from continuing his candidacy and a court order enjoining the DNC from nominating him next week, all on grounds that Sen. Obama is constitutionally ineligible to run for and hold the office of President of the United States.

Philip Berg, the filing attorney, is a former gubernatorial and senatorial candidate, former chair of the Democratic Party in Montgomery (PA) County, former member of the Democratic State Committee, and former Deputy Attorney General of Pennsylvania. According to Berg, he filed the suit--just days before the DNC is to hold its nominating convention in Denver--for the health of the Democratic Party.

It would seem that this guy is not a complete nutbag, (although he is a Democrat and an attorney).

In the lawsuit, Berg states that Sen. Obama was born in Kenya, and not in Hawaii as the senator maintains. Before giving birth, according to the lawsuit, Obama's mother traveled to Kenya with his father but was prevented from flying back to Hawaii because of the late stage of her pregnancy, "apparently a normal restriction to avoid births during a flight." As Sen. Obama's own paternal grandmother, half-brother and half-sister have also claimed, Berg maintains that Stanley Ann Dunham--Obama's mother--gave birth to little Barack in Kenya and subsequently flew to Hawaii to register the birth.

Berg claims to be filing the suit now to clear up any questions before The O-and-Savior is nominated and the Pubbies bring out the same issues.

If nothing else, this is good for popcorn-sellers.

HT: Clay Cramer

1 comment:

capper said...

I've read that the plaintiff is one of those 9/11 conspiracy theorists. The lawsuit also cites Wikipedia as a source of factual evidence.

It seems its only purpose is to act as a distraction for right-wingers. It's working well too.