Monday, September 26, 2011

Pulitzer Prize Horsehockey

No real surprise that Pulitzer prizes don't affirm veracity.

A three-year government investigation has found no wrongdoing by Bush-era Pentagon officials when they gave war briefings to retired military analysts who served as TV and radio commentators.

The probe by the Pentagon inspector general was in response to a 2008 Pulitzer Prize-winning article in the New York Times that implied the former military officers, some of whom worked for or were defense contractors, received financial favors in return for their commentary and were tools in a propaganda campaign.

“The report basically says the Pentagon activities were in compliance with [Department of Defense] directives and instructions,” a government official familiar with the findings told The Washington Times. In terms of financial favors, “they didn’t find any evidence of that,” the source said.

Further, the briefings were almost the same as those given to the MSM.

No comments: